us
Telefoon: 06 430 789 46
Email: info@chinatradeprojects.nl

Wie zijn wij?

China Trade & Projects is opgericht in januari 2002 met als doel een brug naar China te vormen voor het Nederlandse midden- en kleinbedrijf. De kracht van de Chinese economie benut je door, zoals China Trade, al jarenlang de weg goed te weten in China. Dat wil zeggen dat we bij China Trade & Projects alles weten van: inkoop en productie, handelsgewoonten en cultuur, overheden en guanxi (= relaties), zakelijke en non-profit projecten, internet en zakendiner, taal en onderhandelen.

Het is onze visie om in ons bedrijf het beste van de Nederlandse en de Chinese zakencultuur bij elkaar te brengen. Onze bedrijfstaal is Chinees, natuurlijk. Onze kwaliteitszorg is Nederlands, natuurlijk.

Het is onze missie om te handelen naar de hoogste mate van integriteit. Door structurele controle bereiken we zekerheid voor onze klanten. Onze goede garantievoorwaarden sluiten risico’s voor onze klanten uit, zoals dat hoort.

China Trade & Projects heeft kantoren in Hoek van Holland (gemeente Rotterdam), Shanghai, Tianjin (net ten zuiden van Beijing) en Shenzhen (tussen Hong Kong en Guangzhou). Shanghai, Beijing en Shenzhen zijn de belangrijkste economische groeigebieden van China. Ons netwerk reikt ook tot in de andere groeigebieden, bijvoorbeeld Chongqing.

 

De mensen

Arend Feitsma

Directeur China Trade & Projects

Mijn naam is Arend Feitsma. Ik heb 6 jaar in China gewoond en heb de taal en de cultuur goed leren begrijpen en spreken. Via de Jian Hua Foundation Ltd. was ik betrokken bij het ontwerp en de uitvoering van uiteenlopende projecten in samenwerking met Chinese overheden, internationale medewerkers en lokale vrijwilligers. Na onze terugkeer naar Nederland besloot ik mijn ervaring en netwerk in te zetten voor andere MKB bedrijven. Samen met enkele Chinezen richtte ik in 2002 een eigen bedrijf op met een Chinese en een Nederlandse poot. De eerste opdrachten lagen op het gebied van consultancy en marktonderzoek, maar de grootste uitbreiding kwam kort daarna op het gebied van handel en productie van onderdelen voor diverse bedrijven in de bouw en industrie. De laatste jaren zie ik een sterke groei van de kansen voor kleine zelfstandigen die, wel of niet naast hun vaste baan, een internetwinkel opzetten met een China-product.

 

Feng Huaguang

Ik ben Feng Huaguang. Ik heb ruim 20 jaar ervaring als consultant voor westerse bedrijven en organisaties, waaronder het Amerikaanse Online Software Resources Inc., met klanten als Nestle en LG. Verder heb ik gewerkt voor Jian Hua Foundation Ltd, Shanghai Orient Technologies Ltd. en China Impact. Ik ben vooral goed op het gebied van liaison met Chinese overheden, Chinees personeelsmanagement en het vinden van onconventionele praktische oplossingen, waardoor ik veel kan bereiken voor westerse bedrijven. Zonder corruptie, wel te verstaan, want integriteit staat bij ons hoog in het vaandel. De vestiging van China Trade & Projects in Tianjin (vlak bij Beijing) wordt door mij geleid.

 

Tom Feng

Mijn naam is Tom Feng en ik ben 30 jaar oud. Ik beheer het kantoor van China Trade en Projects in Shenzhen, vlak bij Hong Kong. Ik heb een mooie carrière in de verkoop en marketing achter de rug: eerst bij Main Southern uit Hong Kong en toen bij het Oostenrijkse Signity. Dankzij mijn uitgebreide netwerk van contacten heb ik voor klanten van China Trade, voor tal van producten een degelijke leverancier kunnen vinden en goede voorwaarden kunnen bedingen. Ik ben erg goed thuis in alle zakelijke gewoontes en regelgeving in China, dus onze westerse klanten kennen geen ‘mission impossible’!

 

Wilt u gebruikmaken van onze unieke Chinees-Nederlandse expertise?

Neem dan nu contact met ons op.

Testimonials

China Trade & Projects is een partner die veel westerse organisaties kan helpen om fouten te vermijden en succesvol te zijn in China. Alle medewerkers spreken vloeiend Chinees en hebben veel inzicht in de Chinese cultuur.

A. van der Laak
Consultant - China Impact

Quote

Ministerie van Economische Zaken: "Om een competitief voordeel te behouden, moeten Europese bedrijven meer dan ooit gebruikmaken van het potentieel dat de Chinese markt te bieden heeft..."